Díjazzák a corvinusosok innovációját

Harsányi-díj átadás

Harsányi István Innovációs Díjat kaptak a Budapesti Corvinus Egyetem munkatársai. A Magyar Innovációs Szövetség minden évben díjazza a jelentős innovációs tartalmat hordozó, kiemelkedő színvonalú diplomaterveket, disszertációkat. 2017-ben Gáti Mirkó a díj Ph.D. fokozatát, Baksa Máté a díj hallgatói fokozatát nyerte el.

Gáti Mirkó

Mi volt a pályamű célja?
A pályamű célja az volt, hogy a kis- és középvállalati (kkv) marketingnek az általános marketingtudományon belüli elhelyezésével hozzájáruljon a marketingelmélet szakirányú bővítéséhez. Ennek érdekében vizsgáltam a kkv-k belső, szervezeten belüli és külső, környezeti tényezőit, és ezeknek a tényezőknek a kkv marketinggel való kapcsolatát. A disszertáció további kiemelt célja volt, hogy tisztázza az internet – mint marketinginnovációkat lehetővé tevő felület – kkv marketingben betöltött szerepét az online marketing fogalmi körének meghatározásán és jellemzésén keresztül. Gyakorlati értelemben a disszertáció a kkv szektor szereplői számára ad útmutatást marketingtevékenységeik értékeléséhez.

Mi a disszertáció üzenete a gyakorlati élet számára?
Ezek az eredmények gyakorlati jelentőséggel bírnak, mivel bizonyítják, hogy nem csupán egy adott iparág gyakorlata határozza meg az innovatív marketingeszközök használatát, hanem a vezetői képességek is. A gazdaságirányítás így nemcsak egyes iparágak szereplői számára ösztönözheti az innovatív online eszközök használatát (adókedvezmények, kedvezményes képzés, infrastruktúra-fejlesztés, stb.), hanem – önkiválasztás alapján – segítheti, hogy a kiemelkedő vállalkozók személyre szabottan kaphassanak fejlesztési lehetőségeket.

A disszertáció elérhető Corvinus PhD repozitóriumban

Baksa Máté

Mi volt a pályamű célja?
Dolgozatomban az Enterprise Social Networking szervezeti hatásairól kíséreltem meg átfogó képet adni. A vállalati közösségi média-felületek használata és az ehhez kapcsolódó szervezeti jelenségek csupán néhány éves múltra tekintenek vissza, a hozzájuk fűzött remények miatt mégis komoly figyelem irányul erre a területre. Felvetem, hogy bár a vállalati közösségi média mára a legtöbb nagyvállalatban jelen van, a használat érettsége és tudatossága mégis gyakran elmarad a lehetőségektől. E jelenség hátterét egy hazai tudásintenzív iparágban működő szervezet gyakorlata és a témával foglalkozó szakirodalom alapján igyekeztem megérteni és bemutatni.

Mi volt az elvégzett kutatás jelentősége?
Napjaink társadalmi-gazdasági és technológiai környezetében kulcsfontosságú jellegzetesség, hogy a dolgok (személyek, tárgyak, rendszerek) minden korábbinál szorosabban kapcsolódnak egymáshoz, hogy a tudás és innováció értékteremtő képessége felértékelődik, és hogy a hálózatosan együttműködő szervezetek külső és belső határai elmosódnak. A munkaerőpiacra belépő, a közösségi médiát gyermekkoruktól kezdve ismerő új generációk készségszinten használják, s sokszor elvárják e számukra otthonos, új kommunikációs felületek bevezetését a munkahelyükön. Ez az igény találkozik a tudásintenzív iparágakban működő vállalatok azon törekvésével, amely az értékteremtő innovációt és a tudásmegosztást támogató fizikai, virtuális és társas terek kialakítására irányul. A vállalati közösségi média megoldásai e kihívásokra igyekeznek választ adni.