marketing

Unlocking the customer value chain: How decoupling drives consumer disruption

Unlocking the customer value chain: How decoupling drives consumer disruption / Thales S. Teixeira with Greg Piechota
New York:  Currency, 2019. 336 p.

Based on eight years of research visiting dozens of startups, tech companies and incumbents, Harvard Business School professor Thales Teixeira shows how and why consumer industries are disrupted, and what established companies can do about it—while highlighting the specific strategies potential startups use to gain a competitive edge.

There is a pattern to digital disruption in an industry, whether the disruptor is Uber, Airbnb, Dollar Shave Club, Pillpack or one of countless other startups that have stolen large portions of market share from industry leaders, often in a matter of a few years.

As Teixeira makes clear, the nature of competition has fundamentally changed. Using innovative new business models, startups are stealing customers by breaking the links in how consumers discover, buy and use products and services. By decoupling the customer value chain, these startups, instead of taking on the Unilevers and Nikes, BMW’s and Sephoras of the world head on, peel away a piece of the consumer purchasing process. Birchbox offered women a new way to sample beauty products from a variety of companies from the convenience of their homes, without having to visit a store. Turo doesn't compete with GM. Instead, it offers people the benefit of driving without having to own a car themselves.

Illustrated with vivid, indepth and exclusive accounts of both startups, and reigning incumbents like Best Buy and Comcast, as they struggle to respond, Unlocking the Customer Value Chain is an essential guide to demystifying how digital disruption takes place – and what companies can do to defend themselves.

catalogue

A LinkedIn titok: Social selling a gyakorlatban

A LinkedIn titok: Social selling a gyakorlatban / Máthé Albert Eduárd
Vác: A-Concept Kft., 2019. 171 p.

Mi köze a gyakorlópályán túl sokáig próbálgatott piros kölcsön-Ferrarinak a hideg kapcsolatokból kovácsolt fizető ügyfelekhez?
Mérges lesz vajon a munkaadó, ha egy üzleti kapcsolatokra építő közösségi hálón szerepelnek az alkalmazottai?
Mikéként lehet megkerülni az üzleti vezetők idejét védő ajtónállókat?
Az üzleti megrendeléseinek 80 százalékát a LinkedIn-en keresztül bonyolító magyar szerző igyekszik válaszolni a fentiekre. A piros Ferrarisra is.
katalógustétel

Szakértői mesterfogások: Titkos eszköztár az üzeneted terjesztéséhez, a követőtáborod építéséhez és a piacod meghódításához

Szakértői mesterfogások: Titkos eszköztár az üzeneted terjesztéséhez, a követőtáborod építéséhez és a piacod meghódításához / Russell Brunson
Budapest: MarketingAmazing.hu, 2018. 331 p.

Csak mint az instagramon: a követők számának növelése = öngerjesztő sikeresség(érzet)? Vajon működik ez a jó vezetővé és üzletemberré válásban is? A szerző abban igyekszik segíteni, hogy megmutatja, szerinte hogyan váljunk erőteljes vezetővé és építsünk fel egy olyan üzletet, amelynek követői fizetnek nekünk. Elmondja, milyen koncepciókra, forgatókönyvekre és technológiákra van szükség az üzlet építéséhez. Szerinte a szakértői üzletnek kélt típusa létezik. Mindkettő mögött ugyanaz a taktika rejlik, a stratégiájukban viszont egy kicsit eltérnek.

katalógustétel

Több mint reklámtörténelem

Több mint reklámtörténelem / Virányi Péter
Budapest: Gondolat, 2017. 445 p.

"Ki gondolta volna, hogy az első nyomtatásban megjelent reklám egy imakönyv volt, vagy azt, hogy újságot már a nyomtatás felfedezése előtt is olvashattak az emberek, esetleg, hogy Hammurápi törvényei között már találhatunk sörreklámoknak is beillő hirdetéseket?"

Ilyen és hasonló kérdésekre ad választ a reklámtörténeti áttekintésre vállalkozó mű, melynek sikerességét mutatja, hogy 2014 után újra kiadták: az új, bővített kiadás számos új fejezetet tartalmaz. Csak néhányat közülük: reklámzene, fényreklámok, reklámajándékok, divatreklámok története.

 

katalógustétel

Brand a lelke mindennek: Modern márkaépítés vállalkozóknak

Brand a lelke mindennek: Modern márkaépítés vállalkozóknak / Mészáros Róbert
Budapest: BrandBirds, 2017. 307 p.

A könyv a márkaépítésben való elakadás esetére ígér segítséget azoknak, akiknek ugyan jól menő céget vezetnek, ami most fogna brandépítésbe, de nem tudják, hogy kezdjenek hozzá. Esetleg vállalkozásindításon gondolkodnak, egy helyben topogva, vagy esetleg elolvastak tucatnyi könyvet a témában, rendszeresen konferenciákon vettek részt, mégsem úgy haladnak, ahogy szeretnék.

A szerző konkrét gyakorlati módszertant nyújt a kis- és középvállalati márkaépítéshez, továbbá szemléletet ad, hogy márkaként tudjunk tekinteni a cégünkre, termékünkre vagy szolgáltatásunkra. Példaként sikeres külföldi és magyar kkv márkák példáit, és saját, személyes történeket hoz fel.

 

katalógustétel

Branding: A very short introduction

Branding: A very short introduction / Robert Jones
Oxford, GB: Oxford Univ. Press, 2017. 136
p.

Branding is possibly the most powerful commercial and cultural force on the planet. Iconic names such as Coca-Cola, Nike, Manchester United, Harry Potter, and Google are known and recognized by millions of people worldwide. As the market economy spreads across the world, brands are becoming ever more prevalent. The Apple brand has been valued at $98 billion - more than the GDP of Slovakia. Every day, we're exposed to more than 3500 brand messages. And even though people are increasingly brand-aware and brand-sceptical, they are nevertheless seduced by brands. We may reject the whole brand system, but we still wouldn't be parted from our Apple Macs. Brands are impossible to escape.
In this Very Short Introduction Robert Jones discusses the rising omnipresence of brands, and analyses how they work their magic. He considers the incredible potency of brands as a commercial, social, and cultural force, and looks at the many different kinds of brands that exist - from products, services, and artistic properties, to companies, charities, sports clubs, and political parties. Defining what we mean by the word 'brand', he explores both the positive and negative aspects of brands. Finally Jones considers the business of branding, and asks whether the idea of brands and branding is starting to decline, or whether it has a long future ahead.

catalogue

Howard Gossage: A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története

Howard Gossage: A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története / Steve Harrison
Budapest: Firehouse, 2016. 194 p.

Interaktivitás alkalmazása a reklámban.
Publicitást generáló kampányesemények.
Közösségi média.

A reklámszakmában természetes, magától értetődő technikák, fogások.
De ha hozzátesszük, hogy valaki mindezeket 50-60 évvel ezelőtt már alkalmazta, akkor felkapjuk a fejünket.
Howard "Luck" Gossage, a világ egyik legeredetibb kommunikátora, alapjaiban reformálta meg a reklámvilágot, korát jóval megelőzve - vagy megágyazva a jövőnek? A szerző izgalmas és szórakoztató módon mesél Gossage reklámjairól, gondolatairól, filozófiájáról: bemutatja többek közt sajátos "reklámplatform" technikáját, az interaktivitást kiaknázó módszereit, és a zöldmozgalmak elindításában játszott szerepvállalását is.

katalógustétel

Az árazás 48 törvénye: Árazz jól, keress jobban!

Az árazás 48 törvénye: Árazz jól, keress jobban! / Weiser István
Szeged: Ez Design. Grafikai Kft, 2016. 283 p.

Mitől kerül ez ennyibe? Miért pont ennyibe kerül? Mi az a fogyasztóbarát ár? Mit kapok érte?
Fogyasztóként általában ezek a kérdések kavarognak a fejünkben, ha terméket vagy szolgáltatást vásárolunk.

Ám a másik oldal is rengeteg kérdéssel szembesül az árképzés során:
Miért pont ennyiért adjam? Csak ezt, vagy azt is? Mikor és hogyan merjek árat emelni? 10 százalék kedvezmény felezheti is akár a hasznomat?

A könyv eligazítást ígér az árképzés útvesztőiben.

katalógustétel

A Nike-sztori: A legendás márka alapítójának önéletrajza

A Nike-sztori: A legendás márka alapítójának önéletrajza / Phil Knight
Budapest: HVG Zrt, 2016. 408 p.

Hogy lett a Kék Szalagból pipa?
Mindenki atléta, akinek teste van?
Miért szed szét és rak össze sportcipőket a futóedző?
Hogyan lett menő a Sehová sem futás?

De persze mindenki a pipa történetét szeretné megtudni...
A könyvet olvasva első kézből kapjuk meg a válaszokat.

katalógustétel