Könyvajánlók

Kéthavonta összeállításra kerülő új könyveink lista az elmúlt időszakban könyvtárunk állományába került friss (elmúlt 5 évben megjelenő) könyvekről tájékoztat tematikus és cím szerinti bontásban.

Az alábbiakban ízelítőt adunk friss könyveinkből.

Marsallbot a puttonyodban

Marsallbot a puttonyodban / Horváth Imre
Pécs: Grünwald Kft. 2017. 328 p.

Mindig az az ember előz be a karrier szamárlétráján, aki már születésétől fogva hendikeppel indult?
Nem feltétlenül, elég csak a 20. század nagy sikertörténeteit végignézni.
Az érvényesülés módját firtató kérdésre adandó válasz bizonyosan az lehetne, hogy az okosabb, a szorgalmasabb és tisztességesebb emberek jutnak magasabbra a társadalmi hierarchiában. Pedig igazából úgy is érvényesülhetünk, ha tisztában vagyunk képességeinkkel, hogy mihez értünk, és arra a területre kell fordítani időnket és energiánkat. Ha ezt képesek vagyunk sikeresen megválasztani, az már maga a behozott lemaradás.
A könyv elemzéseivel, számos történelmi esemény bemutatásával kívánja az érvényesülés lehetőségeit szemléletessé tenni. Fél évszázad tanult ismereteit és szerzett élettapasztalatait nagyfokú tömörítéssel taglalja a könyv. Láttatni kívánja a társadalomban kialakuló kapcsolódásokat és feszültségeket, megkönnyíteni azok tényleges felismerését és segíteni a jelentkező problémák megoldásában.

katalógustétel

Gerilla önéletrajz módszerek: Kipróbált és bevált önéletrajzírási technikák álláskeresőknek

Gerilla önéletrajz módszerek: Kipróbált és bevált önéletrajzírási technikák álláskeresőknek / Baráth András
Budapest: Sikergarancia Kft., 2017. 319 p.

Még mindig muszáj letagadni, hogy igenis tervezek gyermeket szülni a jövőben?
Ha akkora a munkaerőhiány, miért nem tolonganak értem a cégek?
Mi legyen a kiesett időszakokkal az önéletrajzomban?
Muszáj motivációs levelet írni?

A viszonylag rendhagyó, meglepően hasznos tanácsokban bővelkedő könyv szerzői nemcsak segíteni kívánnak az álláskeresőknek,
de még a véleményükre is kíváncsiak: a kötet végén megkérik az olvasókat, hogy a megadott telefonszámon mondják el tapasztalataikat.

 

katalógustétel

Immunis a változásra: Hogyan ismerjük fel és győzzük le önmagunk és csapatunk ellenállását

Immunis a változásra: Hogyan ismerjük fel és győzzük le önmagunk és csapatunk ellenállását / Robert Kegan, Lisa Laskow Lahey
Budapest: HVG Zrt. 2017. 382 p.

A változáshoz a vágy és a motiváció talán túlságosan kevés: a szerzők szerint a változással szembeni ellenállás alapproblémái abból fakadnak, hogy a vezetők saját hozzáállása és az általuk támasztott elvárások közt néha óriási szakadék tátong.
A fejlődés természetetét gyakran tévesen értelmezzük : úgy véljük, hogy azért kell tanulnunk és jobbá válnunk, mert a világ egyre bonyolultabb lesz, nekünk pedig alkalmazkodnunk kell hozzá. Ám az új képességek elsajátítása és a régi szokások elhagyása nem feltétlenül jelenti azt, hogy fejlődünk is, az emberi agy ugyanis sokkal immunisabb a változásra, mint gondolnánk. A könyv igyekszik segíteni abban, hogy komplexebbé tegyük gondolkodásmódunkat, így valódi változást érhetünk el önmagunkban, csapatunkban és egész vállalatunk illetve szervezetünk szintjén is.

katalógustétel

Jóléti modellek, európai válságok

Jóléti modellek, európai válságok / Andor László
Budapest: Noran Libro, 2017 124 p.

A 90-es évek európai rendszerváltásai óta folyik a vita a jóléti állam válságáról, a szükséges reformokról, az elért eredmények megmenthetőségéről. A legutóbbi pénzügyi és gazdasági válság óta ez kiegészült a korábban kialakult szociális modellek megkérdőjelezésével.

Azt a hitet, miszerint az EU segít konszolidálni a korábban kialakult jóléti kapitalizmust, az elmúlt egy-két évtized tapasztalatai megingatták. A bizalomvesztésben négy „megatrend” játszik fő szerepet: a neoliberális globalizáció, a félkész európai valutaunió, a digitális-automatizációs forradalom, valamint az EU keleti bővítése. A kötet a válságból való kilábalás stratégiáit is igyekszik feltárni. A szerző szerint Magyarország 2010-től fogva elkanyarodott az európai főáramtól – nemcsak közjogi értelemben és a kormányzati kultúra tekintetében, hanem a szociálpolitikában is. Éppen akkor fordult el a jóléti állam kiépítésétől, amikor az EU a szociális dimenzió megerősítését hirdette meg.

 

katalógustétel

Okosabban, gyorsabban, jobban: Hogyan legyünk hatékonyabbak az üzleti és a magánéletben?

Okosabban, gyorsabban, jobban: Hogyan legyünk hatékonyabbak az üzleti és a magánéletben? / Charles Duhigg
Budapest: HVG Zrt., 2017. 368 p.

Hatékonyság: minőség és mennyiség helyett a hogyant helyezni előtérbe?
Motiváció - fókusz - döntéshozatal.
Hogyan tudjuk a pszichológiát a hatékonyság motorjanként használni?
A könyv magyarázatot kínál arra, hogy miért érnek el rendkívüli sikereket bizonyos emberek és vállalatok még a gyors változásokközepette is, valamint az idegtudomány, a pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan legfrissebb kutatásaira támaszkodva bevezet a termelékenység tudományába, és bemutatja, hogy a mai világban a "hogyan gondolkodunk" fontosabb annál, mint hogy "mit gondolunk.

katalógustétel

Több mint reklámtörténelem

Több mint reklámtörténelem / Virányi Péter
Budapest: Gondolat, 2017. 445 p.

"Ki gondolta volna, hogy az első nyomtatásban megjelent reklám egy imakönyv volt, vagy azt, hogy újságot már a nyomtatás felfedezése előtt is olvashattak az emberek, esetleg, hogy Hammurápi törvényei között már találhatunk sörreklámoknak is beillő hirdetéseket?"

Ilyen és hasonló kérdésekre ad választ a reklámtörténeti áttekintésre vállalkozó mű, melynek sikerességét mutatja, hogy 2014 után újra kiadták: az új, bővített kiadás számos új fejezetet tartalmaz. Csak néhányat közülük: reklámzene, fényreklámok, reklámajándékok, divatreklámok története.

 

katalógustétel

101 gerilla álláskeresési stratégia

101 gerilla álláskeresési stratégia: 101 alig használt, de szokatlanul eredményes álláskeresési technika,
amelyekkel rekordidő alatt helyezkedhetsz el / Baráth András
Budapest: Sikergarancia Kft., 2017. 204 p.

Az álláskeresők többsége szinte kizárólag álláshirdetésekre adja be jelentkezését.
Pedig Magyarországon csupán az állások kb. 20-25 százalékát töltik be a munkáltatók álláshirdetések útján (itt nyilván számításba kell venni a szürke- és a feketegazdaságot is). De valóban, ritkán keresnek még belső, vagy korlátozott nyilvánossággal történő pályáztatással is pl. filmrendezőt, hídmestert, balett-táncost vagy kommandóst. Ha nem is a fenti pozíciókra, de a szerző bemutat jópár álláskeresési stratégiát, amelyekkel az olvasó könnyebben tudja felderíteni és megszerezni a neki való betöltendő állásokat - a rejtetteket és a meghirdetetteket is.

 

katalógustétel

Pénz az ablakban: A stratégiai beszerzés gyakorlata

Pénz az ablakban: A stratégiai beszerzés gyakorlata / Süle Edit, Schunder László
Győr: Universitas-Győr, 2017. 121 p.

Beszerzésről, bennfentesen.
Elsőre talán nem a legérdekesebb része a vállalati működésnek, és valljuk be, még másodikra sem túlzottan. A könyv betekintést kíván nyújtani az ipari beszerzés stratégiai kulisszái mögé, nem csak a szakmabelieknek, hanem a folyamat iránt érdeklődő "amatőröknek" is, hogy könnyebben alkalmazzák, megértsék a logisztikai és stratégia gondolkodás mozgatórugóit.

katalógustétel

Kreatív kommunikáció

Kreatív kommunikáció / Dezsényi Péter
Budapest: Medicina, 2017. 280 p.

A kreativitás önmagában kevés: ha nem tudjuk kommunikálni, magunkra maradunk. A kommunikáció mikéntje nagyon fontos
híd képességünk kamatoztatásában, hogy másokat is tudjunk inspirálni. A könyv fejezeteinek végén gyakorlatok segítik az olvasottak készségszintű elsajátítását.

katalógustétel

A populista demokrácia természete: Realizmus és utópia határán

A populista demokrácia természete: Realizmus és utópia határán / Antal Attila
Budapest: Napvilág, 2017. 286 p.

A populizmus kifejezés kétféle használatban honosodott meg a magyar közbeszédben. Egyfelől a populizmus objektív tartalmú tudományos kategória, ugyanakkor minősítő kifejezés is. A szerző szerint „óriási félreértés azt gondolni, hogy a populizmus önmagát a demokráciával szemben határozná meg, vagyis antidemokratikus lenne”.

katalógustétel

Oldalak