Könyvajánlók

Kéthavonta összeállításra kerülő új könyveink lista az elmúlt időszakban könyvtárunk állományába került friss (elmúlt 5 évben megjelenő) könyvekről tájékoztat tematikus és cím szerinti bontásban.

Az alábbiakban ízelítőt adunk friss könyveinkből.

The happiness riddle and the quest for a good life

The happiness riddle and the quest for a good life / Mark Cieslik
London, GB: Palgrave Macmillan, 2017. 235 p.

Boldogságtalány = jólét + jóllét?
Az értékes élet keresése még mindig fontos?

A könyv több tudományág ötvözésével közelíti meg a boldogság fogalmát Anglia mai kontextusában. Alapvető megállapítása, hogy noha manapság számos kihívással szembesülünk - beleértve a megszorításokat, a klímaváltozást és a politikai életben való csalódottságot -, nem vesztettük el érdeklődésünket a boldogság és az értékes élet irányába. A korábbi gazdasági és pszichológiai megközelítésekkel szemben a szerző komplex szociális folyamatként mutatja be a boldogságra való törekvést, de azokat a szociológiai szempontokat is megkérdőjelezi, amelyek kizárólag a boldogságra és jólétre koncentrálnak anélkül, hogy teljes emberi valójában ragadnák meg az értékes életre való törekvést. A mai Anglia boldogságkeresésében kitér többek közt a fiatalok tanulási és munkahelykeresési kérdéseire, a munka és a szabadidő egyensúlyára, az életközepi krízisre és az időskorra. Tizenkilenc élettörténeten keresztül és a radikális szociológiai szemlélet bepítésével jóval magasabb szintre emeli a boldogságról való gondolkodást, mint a korábbi gazdasági és pszichológiai megközelítések tették.

katalógustétel

Howard Gossage: A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története

Howard Gossage: A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története / Steve Harrison
Budapest: Firehouse, 2016. 194 p.

Interaktivitás alkalmazása a reklámban.
Publicitást generáló kampányesemények.
Közösségi média.

A reklámszakmában természetes, magától értetődő technikák, fogások.
De ha hozzátesszük, hogy valaki mindezeket 50-60 évvel ezelőtt már alkalmazta, akkor felkapjuk a fejünket.
Howard "Luck" Gossage, a világ egyik legeredetibb kommunikátora, alapjaiban reformálta meg a reklámvilágot, korát jóval megelőzve - vagy megágyazva a jövőnek? A szerző izgalmas és szórakoztató módon mesél Gossage reklámjairól, gondolatairól, filozófiájáról: bemutatja többek közt sajátos "reklámplatform" technikáját, az interaktivitást kiaknázó módszereit, és a zöldmozgalmak elindításában játszott szerepvállalását is.

 

 

katalógustétel

IT és hálózati sérülékenységek társadalmi-gazdasági hatásai

IT és hálózati sérülékenységek társadalmi-gazdasági hatásai / Horváth Attila (szerk.), Kiss Ferenc (szerk.)
Budapest: Információs Társadalomért Alapítvány INFOTA Kutatóintézet, 2016. 235 p.

Akarsz sírni?

Fogsz, ha nem vagy elég elővigyázatos! Az utóbbi napokban kórházakat, közintézményeket, bankokat, mobilszolgáltatókat, és nem utolsó sorban magánszemélyeket megtámadó Wanna Cry zsarolóvírus igazi aktualitást ad a 2016-ban megjelent kötetnek. Egy-egy ilyen hullám nem csak a gazdaságot és a társadalmilag fontos intézményrendszert érinti igencsak érzékenyen, de sokan újra megtanuljuk, hogy felelősen kezeljük értékeinket, még ha azok digitálisak is - hallgassunk a mindig elővigyázatos biztonsági szakértőkre, ahogy az egyszeri rendszergazda mondta: ilyenkor már csak a tanatológusok tudnak segíteni - ne gazdagítsuk hát e gyászterapeutákat feleslegesen!

 

katalógustétel

Média és demokrácia

Média és demokrácia / James Curran
Budapest: Wolters Kluwer, 2016. 326 p.

A demokráciának kiterjedt nyilvánosságra is szüksége van - ebből az alaptételből vajon egyenesen következik az,
hogy egy adott ország sajtószabadságából lemérhető a demokrácia foka? Vagy fordítva?
A szerzők szerint árnyaltabb a kép - a kötetben megjelent médiakritikai szemléletű írások érvei szerint az újságírás különböző (egyfelől valamely érdekek képviseletén, másfelől pedig az objektivitás eszméjén alapuló) fajtái különböző módokon járulnak hozzá a demokrácia működéséhez:
előbbi helye inkább a magánszféra és a civil társadalom, az objektivitásra törekvő újságírásé pedig a közszolgálatot ellátó média.

 

katalógustétel

A harmadik évezred nyitánya: A zöld fejlődés esélyei és a globális kockázatok

A harmadik évezred nyitánya: A zöld fejlődés esélyei és a globális kockázatok / Simai Mihály
Budapest: Corvina, 2016. 374 p.

A XX. század második felében olyan hatalmas mértékben nőtt meg az emberiség lehetősége arra, hogy megfelelő életfeltételeket biztosíthasson mindenki számára, mint talán még soha a világtörténelem során. De a lehetőséggel hatalmas felelősséget is kaptunk: válaszútnál toporgunk, és a XXI. század eddigi eseményei folyamatosan arra figyelmeztetnek minket, hogy ha rosszul döntünk a lehetőségek kihasználásában, politikai, társadalmi, gazdasági és ökölógiai értelemben is nagyon rosszat tehetünk az utánunk következő nemzedékeknek, és persze magunknak is. A helyes úthoz vezető döntésekben, valamint a megfelelő feltételek megteremtésében és végrehajtásában különösen jelentős a tudomány szerepe, és hatalmas a politikusok felelőssége. A könyv az esélyek megvilágításában ajánl segítséget.

 

katalógustétel

Az árazás 48 törvénye: Árazz jól, keress jobban!

Az árazás 48 törvénye: Árazz jól, keress jobban! / Weiser István
Szeged: Ez Design. Grafikai Kft, 2016. 283 p.

Mitől kerül ez ennyibe? Miért pont ennyibe kerül? Mi az a fogyasztóbarát ár? Mit kapok érte?
Fogyasztóként általában ezek a kérdések kavarognak a fejünkben, ha terméket vagy szolgáltatást vásárolunk.

Ám a másik oldal is rengeteg kérdéssel szembesül az árképzés során:
Miért pont ennyiért adjam? Csak ezt, vagy azt is? Mikor és hogyan merjek árat emelni? 10 százalék kedvezmény felezheti is akár a hasznomat?

A könyv eligazítást ígér az árképzés útvesztőiben.

katalógustétel

A Nike-sztori: A legendás márka alapítójának önéletrajza

A Nike-sztori: A legendás márka alapítójának önéletrajza / Phil Knight
Budapest: HVG Zrt, 2016. 408 p.

Hogy lett a Kék Szalagból pipa?
Mindenki atléta, akinek teste van?
Miért szed szét és rak össze sportcipőket a futóedző?
Hogyan lett menő a Sehová sem futás?

De persze mindenki a pipa történetét szeretné megtudni...
A könyvet olvasva első kézből kapjuk meg a válaszokat.

katalógustétel

Deep work: Rules for focused success in a distracted world

Deep work: Rules for focused success in a distracted world / Cal Newport
New York: Grand Central, 2016. 295 p.

Egyre gyorsabban, egyre többfélét, minél hatékonyabban!
Mindemellett ne hibázzunk, és tanuljunk gyorsan!

Az elvárások majdnem minden korban emelkedtek a munkavégzőkkel szemben, de épp hogy csak megkezdett századunkban az elmélyült, mégis gyors és párhuzamos munkavégzés lehetetlennek tűnik, már csak a minket érő egyre több külső impulzus miatt is.
Vagy mégsem?

Lehet, hogy igazából érdemes egyszerre csak egy dologra koncentrálni, és abban megfelelően teljesíteni, majd jöhet a többi, szépen, sorban?
A könyv szerzője ehhez ad tippeket, vizsgálva a jelenségek neurológiai, pszichológiai hátterét is.

katalógustétel

Háromdimenziós gazdaság: Lehet gazdálkodni erényetikai paradigmában

Háromdimenziós gazdaság: Lehet gazdálkodni erényetikai paradigmában / Baritz Sarolta Laura
Budapest: Kairosz, 2016. 314 p.

Hogyan tekinthetjük közgazdaságilag ép ésszel a profitot eszközként, nem pedig célként? Talán úgy, ha ez az eszköz a közjót, a közösségek boldogulását segíti, nem pedig önmagáért van. A szerzetesnővér szerző az általa erényetikai paradigmának nevezett emberközpontú gazdaságot tekinti az emberiség egyetlen túlélési lehetőségének.

katalógustétel

Balekhalászat: A manipuláció és az átverés közgazdaságtana

Balekhalászat: A manipuláció és az átverés közgazdaságtana / George A. Akerlof, Robert J. Shiller
Budapest: HVG Zrt., 2016. 302 p.

Tudatos vásárló vs. üdülési jog, termékbemutató, reklámajándék, pontgyűjtő füzet?
Ilyen fekete-fehér lenne a fogyasztói magatartás?
Ha le van árazva valami, hajlamosabbak vagyunk megvenni akkor is, ha igazából semmi szükségünk az adott termékre vagy szolgáltatásra.
Ismerős?
Ha egy párt ingyen törölközőt ígér - többek között - a kampányában, akár meg is nyerheti a válaszást?
Volt már rá példa.
Bank- vagy hitelkártyával könnyebben adunk borravalót, és töretlenül hódít a teljesen felesleges árukapcsolással eladott termékpárok sikeressége. Mi vagyunk balekok, vagy tisztességtelenül - mégis legálisan -kihasználnak minket?

A Nobel-emlékdíjas közgazdász szerzők radikálisan  új magyarázatot adnak irracionális viselkedésünkre: hétköznapi példák segítségével, szórakoztató formában fejtik ki a piacgazdaság eddig feltáratlan kettős természetét, valamint bemutatják, hogyan lehet kivédeni a mindent átható trükközést, és erősíteni a társadalom ellenálló  képességét.

 

katalógustétel

Oldalak