Könyvajánlók

Kéthavonta összeállításra kerülő új könyveink lista az elmúlt időszakban könyvtárunk állományába került friss (elmúlt 5 évben megjelenő) könyvekről tájékoztat tematikus és cím szerinti bontásban.

Az alábbiakban ízelítőt adunk friss könyveinkből.

Merchants of Labor: Recruiters and International Labor Migration

Merchants of Labor: Recruiters and International Labor Migration / Philip Martin                

Oxford: Oxford University Press, 2017 

A tanulmánykötet a migráns munkavállalók és foglalkoztatóik témájával foglalkozik, alapos elemzést és részletes leírást nyújtva a lehetséges megoldásokról is. A szerző hiteles képet ad az alacsonyan képzettek nemzetközi munkaerő-piacáról és a toborzó cégekről, de a közvetítők prominens szerepére is kitér.

A könyv széleskörűen, több, mint 3.000 munkavállaló adatainak felhasználásával mutatja be a migrációs költségeket, ezek fényében sorakoztatva fel a munkáltatás költségeit meghatározó legfontosabb tényezőket. Az adatok bemutatják a munkavállalók migrációjának folyamatát az összes résztvevő felvonultatásával, a munka-brókerektől kezdve az utazási ügynökökig; a sort a folyamat végén álló munkáltató cégek zárják.

A probléma feltárása után a szerző felvázol néhány lehetséges megoldást, konkrét javaslatokat tesz a toborzók jobb hozzáállásának indukálásához.

Philip Martin a Kaliforniai Egyetemen oktat. A Rural Migration News szerkesztője. Díjnyertes szerző, aki munkájával világszerte támogat ENSZ ügynökségeket is, a munkavégzés és a migrációs ügyek területén segítve őket.

katalógustétel

Kreatív iskolák: Az oktatás alulról szerveződő forradalmi átalakítása

Kreatív iskolák: Az oktatás alulról szerveződő forradalmi átalakítása / Ken Robinson, Lou Aronica
Budapest:  HVG Zrt, 2018. 304 p.

Ha puskát írsz, azzal nincs baj, legalább azzal is tanulsz! Csak ne használd a dolgozatnál!
A vizsga előtt már ne magolj, csak magadat csapod be!

Ki ne hallotta volna közoktatásban töltött évei alatt a hagyományosnál kicsit lazábbnak lenni próbáló tanároktól ezeket?
Tényleg baj van az iskolákkal? Szükség van a tesztekre egyáltalán? A magolás tényleg értelmetlen?
A poroszos oktatás valóban megöli a kreativitást, ahogy Ken Robinson híres TED-előadásában állítja? Milyen oktatás lenne képes felkészíteni gyerekeinket az állandóan változó, kiszámíthatatlan jövőre?

A szerző sorra veszi az elavult, iparosított oktatási rendszer problémáit az állandó tesztkényszertől a tanulók és a szülők elidegenítésééig, és olyan úttörő, személyre szabott, motiváló gyakorlati megoldásokat javasol a szülőknek, tanároknak, oktatási döntéshozóknak, amelyekkel alulról szerveződő módon, kis lépésekkel is forradalmi változásokat lehet elérni.

katalógustétel

A LinkedIn titok: Social selling a gyakorlatban

A LinkedIn titok: Social selling a gyakorlatban / Máthé Albert Eduárd
Vác: A-Concept Kft., 2019. 171 p.

Mi köze a gyakorlópályán túl sokáig próbálgatott piros kölcsön-Ferrarinak a hideg kapcsolatokból kovácsolt fizető ügyfelekhez?
Mérges lesz vajon a munkaadó, ha egy üzleti kapcsolatokra építő közösségi hálón szerepelnek az alkalmazottai?
Mikéként lehet megkerülni az üzleti vezetők idejét védő ajtónállókat?
Az üzleti megrendeléseinek 80 százalékát a LinkedIn-en keresztül bonyolító magyar szerző igyekszik válaszolni a fentiekre. A piros Ferrarisra is.
katalógustétel

Stressz: A feszültségoldás pszichológiája - Hogyan alakítsuk a stresszt pozitív energiává?

Stressz: A feszültségoldás pszichológiája - Hogyan alakítsuk a stresszt pozitív energiává? / Megan Kaye
Budapest: HVG Zrt, 2018. 224 p.

 

A régóta tervezett, lefoglalt, kifizetett, és főleg nagyon várt kéthetes családi nyaralás második napján lebetegedni nem túl kellemes dolog.
Miért olyan gyakori mégis? Nem, nem Murphy tehet róla. Az ugye szintén ismerős, hogy a várva várt kéthetes pihenés előtt még begyújtja a rakétákat a munkahelyén az ember, hogy ne legyen semmi bonyodalom, amíg nincs ott, próbálja megelőzni a távolléte alatt várható problémákat?
Mi védte addig, miért csak a nyaralásnál lett beteg? A háttérben húzódó stressz sok mindenre képes, próbáljuk meg kihasználni: a könyv szerzői a feszültségoldás pszichológiai megközelítésével igyekszenek segítségünkre sietni.

katalógustétel

Merj kicsi maradni!: Hogyan vállalkozz sikeresen, és érj haza mégis vacsorára?

Merj kicsi maradni!: Hogyan vállalkozz sikeresen, és érj haza mégis vacsorára? / Sharon Rowe
Budapest: HVG Zrt, 2019. 208 p.

Kurt Vonnegut és Joseph Heller, a 22-es csapdája című regény szerzője egyszer részt vett egy milliárdos partiján, Long Islanden.
Vonnegut megkérdezte Hellert:
- Te Joe! Milyen érzéseket kelt benned a tudat, hogy házigazdánk csupán a tegnapi napon is valószínűleg többet keresett, mint a 22-es csapdájának összes bevétele, pedig minden idők egyik legnépszerűbb könyve, és az utóbbi negyven évben az egész világon kiadták?
- Van a birtokomban valami, amit a házigazdnánk sohasem szerezhet meg.
- Mi volna az a valami, Joe?
- A tudat, hogy bőven elég, amennyim van.
(Forrás: Kurt Vonnegut: Mi szép, ha nem ez? Helikon, 2015. Ford.: Szántó György Tibor)

Sokan érzik úgy, hogy alkalmazottként nem tudnak kiteljesedni – ám hiába van egy jó ötletük, a vállalkozói léttel kapcsolatos tévhitek miatt nem mernek saját céget alapítani. Elrettentőek a pénzügyi nehézségek, hogy minden idejüket a munkának kell majd szentelniük és hogy a növekedés folyamatos kényszere mellett képtelenek lesznek boldogan élni. Sharon Rowe, a több millió dolláros árbevételű ECOBAGS tulajdonosa szerint azonban vállalkozni lehet másképp is.

katalógustétel

Gördülő rendszerváltás: Az értelmiség politikai szerepe Magyarországon, 1977-1994

Gördülő rendszerváltás: Az értelmiség politikai szerepe Magyarországon, 1977-1994 / Bozóki András
Budapest: L'Harmattan, 2019. 532 p.

Kik voltak és mit akartak a magyar rendszerváltás legaktívabb résztvevői? Milyen szerepe volt a korabeli ellenzéki értelmiségnek az idén harmincéves rendszerváltás folyamatában? A folyamatot jóval korábbról kezdi vizsgálni az egykori kulturális miniszter szerző.  
Az "értelmiség hosszú évtizedéről" ír, hiszen a kritikai beszéd kultúrájának megjelenése és elterjedése jóval megelőzte a rendszerváltást, és néhány évig még a '89 után is fennmaradt. A vizsgált időszakot (1977-1994) periódusokra bontva mutatja be, láthatóvá téve többek között, hogy akkoriban (is) jóval nagyobb volt az ellenzéki értelmiségi csoportok összetételének változása, mint folytonossága.

katalógustétel

"Sem megerősíteni, sem cáfolni...": Lépjünk túl a közhelyeken hatékony kríziskommunikációval!

"Sem megerősíteni, sem cáfolni...": Lépjünk túl a közhelyeken hatékony kríziskommunikációval! / Bőhm Kornél
Budapest: HVG Zrt., 2018. 255 p.

Ma már rengeteg fogyasztóhoz, potenciális jövőbeli ügyfélhez el lehet juttatni vállalkozásaink hírét, a cég termékeiről szóló pozitív híreket - és persze a negatívakat is. Elég egy elégedetlen ügyfél, egy kisebb vagy nagyobb katasztrófa, esetleg egy ún. kabátlopási ügy, és máris negatív gondolatokat kelt az addig pozitív, vagy semleges márka vagy cégnév. A krízist sokszor nem lehet előre látni,
de igen gyakran van "legkisebb rossz" típusú megoldás a szerző szerint: kötetében bemutatja, mit tehetünk a krízisek megelőzéséért, milyen elveket kövessünk, ha már megvan a baj, és utólag miként érdemes levonni a tanulságokat.

katalógustétel

Mindenki hazudik: Az vagy, amire klikkelsz

Mindenki hazudik: Az vagy, amire klikkelsz / Seth Stephens-Davidowitz
Budapest: Athenaeum, 2019. 356 p.

Ezt a könyvet vajon el fogja olvasni, aki kikölcsönzi?

Nő-e az erőszakos bűncselekmények száma a média hatására?
Mennyit szexelnek ténylegesen az emberek?
Hányan vannak, akik el is olvassák a könyvet, amit megvettek?
Kijátszhatjuk-e a tőzsdepiacot?
Hány rasszista élhet valójában az egyes országokban?
Te tényleg az vagy, amire klikkelsz?
 
Seth Stephens-Davidowitz, a Harvardon végzett közgazdász, a Google volt adattudósa, a New York Times rovatvezetője szerint az, amit az emberekről gondoltunk, nagyrészt totális tévedés. Hogy miért? Azért, mert az emberek hazudnak. Hazudnak a barátaiknak, a szeretőiknek, az orvosuknak, a közvélemény-kutatóknak - és önmaguknak is.
Csakhogy... Az internet korában már nem kell arra hagyatkoznunk, amit az emberek magukról mondanak! A keresőmotorok, a közösségi oldalak, a randi- és a pornóoldalak digitális aranybányák a Big Data kutatóinak. Valós képet adnak arról, mit gondolnak, mit akarnak, mit tesznek valójában az emberek. Ezekből az adatokból megtudjuk, milyenek is vagyunk mi ténylegesen - ami lehet vicces, de akár sokkoló is. Ám mindenképpen elgondolkodtató.

katalógustétel

A digitális jó és rossz születése: Technológia, kultúra és az újságírás 21. századi átalakulása

A digitális jó és rossz születése: Technológia, kultúra és az újságírás 21. századi átalakulása / Tófalvy Tamás
Budapest: L'Harmattan, 2017. 280 p.

Új nézőpontok, égető kérdések a média legfrissebb átalakulásáról, a kötet szerzőjének tolmácsolásában:
Tönkreteszi a kultúránkat a digitális média és az internet? Hazugságokat, féligazságokat terjeszt és elbutít? Vagy éppen ellenkezőleg, elhozza a tökéletes behálózottság, megosztott kreativitás és tudás tökéletes korszakát? Mi számít újságírásnak az interneten? A digitális jó és rossz születése provokatív könyv a média és az újságírás legújabb, 21. század eleji átalakulásáról. Fő kérdése: lehetséges, hogy a média mai forrongó állapotáért nem pusztán a technológia a felelős, hanem mi magunk? A kötet felvázolja a digitális média egy alternatív kultúrtörténetét is.

katalógustétel

Megtervezett érzés avagy Élet a márkákon innen és túl

Megtervezett érzés avagy Élet a márkákon innen és túl / Szalay Miklós
Budapest: Typotex, 2018. 213 p.

Vajon kocogni támad kedvünk, ha meglátunk egy pipára hasonlító jelet?
A két arany ívtől éhesek leszünk?
Egy kiharapott oldalú almát meglátva telefonálhatnékunk támad?
Négy karikától pedig száguldoznánk?
Közvetlenül és azonnal talán nem, de a szerző szerint a vizuális identitás megtervezett érzés, és ez az identitás azonban többet jelent annál, mint amit a kreatív csapatok egy-egy márkába időről időre beleálmodnak. A társadalmi, személyes és csoportidentitásokat is gyakran a márkák kommunikálják, hiszen a márkák státuszszimbólummá váltak. Így – bár köztudott, hogy mindenki számára jól körülírható érzésről van szó – e könyv nem csak a személyre, hanem az identitást hordozó dologra és a kettő viszonyára is összpontosít.

 

katalógustétel

Oldalak