Balekhalászat: A manipuláció és az átverés közgazdaságtana

Balekhalászat: A manipuláció és az átverés közgazdaságtana / George A. Akerlof, Robert J. Shiller
Budapest: HVG Zrt., 2016. 302 p.

Tudatos vásárló vs. üdülési jog, termékbemutató, reklámajándék, pontgyűjtő füzet?
Ilyen fekete-fehér lenne a fogyasztói magatartás?
Ha le van árazva valami, hajlamosabbak vagyunk megvenni akkor is, ha igazából semmi szükségünk az adott termékre vagy szolgáltatásra.
Ismerős?
Ha egy párt ingyen törölközőt ígér - többek között - a kampányában, akár meg is nyerheti a válaszást?
Volt már rá példa.
Bank- vagy hitelkártyával könnyebben adunk borravalót, és töretlenül hódít a teljesen felesleges árukapcsolással eladott termékpárok sikeressége. Mi vagyunk balekok, vagy tisztességtelenül - mégis legálisan -kihasználnak minket?

A Nobel-emlékdíjas közgazdász szerzők radikálisan  új magyarázatot adnak irracionális viselkedésünkre: hétköznapi példák segítségével, szórakoztató formában fejtik ki a piacgazdaság eddig feltáratlan kettős természetét, valamint bemutatják, hogyan lehet kivédeni a mindent átható trükközést, és erősíteni a társadalom ellenálló  képességét.

 

katalógustétel