Tréningek

Könyvtárhasználat
Információs írástudás
Publikációmenedzsment
Prezentációs készségek, számítástechnikai kompetenciák
 

KÖNYVTÁRHASZNÁLAT

Tréning Időpontok Információk

"Welcome!"

  Üdvözlünk a Könyvtárban! 20 perces séta az olvasói terekben.

"Heuréka!"

célcsoport:
BA/MA hallgatók

  Várunk a szemeszter első hetének szüneteiben, hogy megtaláld a listádon szereplő szakirodalmat.

 

INFORMÁCIÓS ÍRÁSTUDÁS

Tréning Időpontok Információk

Segítség, (szak)dolgozatot írok! - tréning négy részben

célcsoport:
BA/MA hallgatók

Jelentkezés

1. Szakirodalomgyűjtés I.: rendszerezés, jegyzetelés, eszközök
2. Szakirodalomgyűjtés II.: források, források értékelése
3. Témaválasztás, vázlat, szerkezet, címadás
4. Bevezetés, tételmondat, stílus, felépítés

Helyszín: könyvtári oktatóterem

(Szak)dolgozatíró konzultáció

célcsoport:
BA/MA hallgatók

hétfő:
15.00-16.00 
kedd:
10.00-11.00
(a szorgalmi időszakban)

Jelentkezés

Várunk a könyvtárban, hogy segítsünk, ha elakadtál egy esszé- vagy a szakdolgozatírással. Ötleteket, tanácsokat kaphatsz dolgozatod témájával, szerkezetével, stílusával, hivatkozásjegyzékével kapcsolatban. Hozd el az elkészült bevezetőt, összegzést, nézzük át együtt!

Helyszín: I./111. konzultációs szoba
 

Academic Writing Consultation

target group:
Corvinus community

Wednesday
15.00-16.00
(term time)

Registration

The aim of these consultation sessions is to help members of the Corvinus community (from undergrad to PhD student and lecturer level) in effectively communicating their ideas in writing in an academic setting in the English language. Participants are encouraged to bring drafts of their ongoing writing projects and they will receive expert advice on how to improve their writing in terms of structure, argumentation, style and language. We offer advice on term papers, BA and MA thesis, PhD dissertations, conference abstracts and scientific papers.

Those interested in improving their writing skills are also strongly encouraged to participate in the training sessions on Academic Writing for Students Training and Academic Writing for Researchers Training. While these two training sessions are closer to a classical classroom experience, the consultation sessions give you the opportunity to receive tailor-made advice from an expert on your actual writing project.

Location: Consultation Room No.111 (1st floor)

Academic Writing for Students - Training

target group:
Corvinus community

Lesson 1:
20 Feb 17:20
Lesson 2:
27 Feb 17:20
Lesson 3:
6 March 17:20
Lesson 4:
13 March 17:20

Registration

The aim of this training is to help you become better at communicating your ideas in writing in an academic setting, whether at undergraduate, graduate or postgraduate level. You will learn about how to generate and organize your ideas and then put them into a written form to ensure maximum impact with your intended audience. The training will cover issues such as choosing a topic for your paper, generating and organizing ideas, assessing the intended audience, planning the optimal structure and organization of your paper and deploying an effective argumentation and appropriate style. We will also discuss appropriate citation practices and how to avoid the pitfalls of plagiarism.

This training is aimed at a broad audience from the undergraduate to the researcher level. Thus, we will be discussing different genres such as term paper, BA or MA dissertation, PhD thesis and a research paper.

The training will be accompanied by a consultation session where interested participants will have the chance to discuss their actual work with the instructor and receive advice.

Academic Writing for Researchers - Training

target group:
researchers at Corvinus University
(PhD students and lecturers)

Lesson 1:
27 March 17:20
Lesson 2:
3 Apr 17:20
Lesson 3:
10 Apr 17:20
Lesson 4:
17 Apr 17:20

Registration

The aim of this training is to help researchers at Corvinus University (PhD students and lecturers) to produce high-quality English-language research output. Publishing in prestigious scientific journals and participation at conferences is a must for researchers; and in the competitive international arena of modern science, even the most original ideas need to be carefully packaged and presented in order to get the hearing that they deserve. At the most basic level, this means a text which is free of grammatical and punctuation errors and has a style appropriate for a scientific paper. At a higher level, it means a text which is clearly organized, concise, to the point and easy to read for the intended audience.

This training is meant for researchers who already know what they intend to write about (and, ideally, already have a draft version) but want to make sure that their piece is written in excellent English and has a form and structure which ensures maximal impact with the intended audience. This means that in this course, we will be not so much concerned with the idea generation and idea organization phase of academic writing and with issues of citation practice and plagiarism (see our separate training on these and other related topics here). Rather, we will focus on issues of grammar, word choice, style and punctuation, and on clarity, coherence and clear and effective argumentation. The types of text we cover will include: conference abstracts, original research papers and review articles.

The training will be accompanied by a consultation session where interested participants will have the chance to discuss their actual work with the instructor and receive advice.

Kutatásmódszertani tréning és konzultáció

célcsoport:
BA/MA hallgatók

 

Jelentkezés

A kutatásmódszertani tréningek alkalmai a kutatási folyamat különböző lépésein keresztül egészen a dolgozat leadásáig jutunk el. Az órák az alapvető kutatási lépések kialakításában, és a tágabb értelemben vett módszertan megválasztásában segítenek. Részletesen elsősorban módszertani kérdésekkel foglalkozunk, elsősorban az interjúk és a kérdőívek készítésére fókuszálva. 

Bár az alkalmak kapcsolódnak egymáshoz, azok külön is önálló egészet alkotnak. Az alkalmak természetesen nem helyettesítik a témavezetővel folytatott folyamatos megbeszélést, de hasznos kiegészítéseket nyújthatnak a hallgatók előtt álló feladatok sikeres megoldásában.

Az előadás után közvetlenül kezdődik a kutatásmódszertani konzultáció, ahol a hallgatók a saját kutatásukkal, témájukkal kapcsolatos kérdéseiket tehetik fel, akár kapcsolódnak, akár sem a tréningen átbeszélt témához.

A részvétel mindazok számára segítséget nyújthat, akik valamilyen egyéni vagy csoportos kutatás megvalósítása előtt állnak, legyen szó egy órai feladatról vagy akár egy TDK-, illetve szakdolgozat megírásáról. A tréningeket elsősorban BA vagy MA hallgatóknak ajánljuk, de minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Helyszín: I. / 112. konzultációs szoba.

 

Üzleti, pénzügyi és statisztikai adatbázisok a könyvtárban - Konzultáció

célcsoport:
BA/MA hallgatók

Jelentkezés

 

A Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói és oktatói számára számos, egyébként fizetős üzleti és pénzügyi adatbázis szabadon hozzáférhető az egyetemi hálózat gépeiről, ill. VPN használatával akár otthonról is. A konzultáció célja, hogy segítséget nyújtson a hallgatóknak ahhoz, hogy konkrét projektjükben (legyen az egy házi dolgozat, projektfeladat, vagy éppen disszertáció) hogyan tudják optimálisan kihasználni a három talán leghasznosabb, legszélesebb körű ilyen adatbázist: a Statistát, a MarketLine-t és az EMIS-t. E három adatbázis vállalati, iparági és céges bontásban tartalmaz pénzügyi és gazdaságstatisztikai adatokat, valamint elemzéseket, előrejelzéseket is, és mindhármat széles körben használják a nemzetközi piaci és tudományos szereplők. E fizetős adatbázisok nagy előnye az ingyenesen is elérhető tartalmakkal szemben az, hogy teljes körűen, egy helyen, egységes definíciók szerint, megbízhatóan és könnyen lekérdezhetően tartalmazzák az adatokat.
Bemutatásra kerül továbbá három fontos, általános statisztikai adatbázis: a KSH, az Eurostat, illetve az OECD iLibrary is.
 
Mivel ezeket az adatbázisokat széles körben használják mind az üzleti életben, mind a tudományos és kormányzati szférában, a hallgatóknak későbbi munkaerőpiaci esélyeik növelése érdekében is érdemes megismerkedni a használatukkal.
 
A konzultációt különösen ajánljuk a G-kar hallgatóinak (ezen belül is a marketing, a pénzügy, a vállalkozásfejlesztés, számvitel és a vezetésszervezés szakos hallgatóknak), a K-kar hallgatóinak (ezen belül is a gazdaság-matematikai elemző, a közgazdálkodás és közpolitika, a közgazdasági elemző, a nemzetközi gazdaság és gazdálkodás, valamint a pénzügy), valamint a T-kar nemzetközi gazdaság és gazdálkodás szakos hallgatóinak.
 
A konzultáció hatékonysága érdekében az a kérésünk, hogy a jelentkezők a konzultációt megelőző hétfő éjfélig küldjenek egy emailt a konzulens számára, amelyben néhány mondatban leírják, hogy milyen projekthez keresnek milyen jellegű adatokat.
 

Helyszín: I./111. konzultációs szoba

TDK-felkészítő délután

célcsoport:
BA/MA hallgatók

Jelentkezés

 

Ha tudod, hogyan alakíts ki egy fogalmi hálót, melyik adatbázist érdemes használnod, mire ciki hivatkozni, akkor ne gyere el!

Ha hatékonyan, releváns forrásokban akarsz keresni, kifogástalan hivatkozási listát szeretnél összeállítani, és dolgozatod profin szándékozod bemutatni, itt a helyed!

Helyszín: könyvtári oktatóterem

TDK - Konzultáció Plusz

célcsoport:
BA/MA hallgatók

Jelentkezés

Ha tudod, hogyan alakíts ki egy fogalmi hálót, melyik adatbázist érdemes használnod, mire ciki hivatkozni, akkor ne gyere el!

Ha hatékonyan, releváns forrásokban akarsz keresni, kifogástalan hivatkozási listát szeretnél összeállítani, és dolgozatod profin szándékozod bemutatni, itt a helyed!

Helyszín: könyvtári oktatóterem

 

PUBLIKÁCIÓMENEDZSMENT

Tréning Időpontok Információk
MTMT    
Szerzői jogi ismeretek    

 

PREZENTÁCIÓS KÉSZSÉGEK, SZÁMÍTÁSTECHNIKAI KOMPETENCIÁK

Tréning Időpontok Információk
LaTeX    
Prezentációs készségek a gyakorlatban   A konzultáció célja, hogy segítséget nyújtson azon hallgatóknak, akik kiselőadásra készülnek akár szemináriumi feladat, TDK, OTDK vagy egyéb versenyek kapcsán. A foglalkozásokon átnézzük, elemezzük, ha szükséges helyesbítjük az előadás felépítését, formai, tartalmi jellemzőit. Lehetőség nyílik arra is, hogy a hallgató előadja a prezentációt, így azonnali visszajelzést kaphat az előadásmódról, amellett, hogy gyakorolja a közönség elé való kiállást, és szokja az efféle prezentációs helyzetekkel járó stresszt. Igény esetén a kiselőadásról videófelvételt készítünk, amit a hallgatóval együtt elemzünk ki.
Honlapkészítési alapok    

 

A regisztrációkra minden esetben válasz e-mail-t küldünk.

Ha részt vett valamelyik tréningünkön, kérjük, töltse ki az értékelő űrlapot!